Hae tästä blogista

tiistai 10. huhtikuuta 2012

Mausteita


Pieni kurkkaus maustehyllyyni... Olen aika järjestelmällinen ihminen, joten haluan pitää maustehyllynikin siistinä ja järjestyksessä. Olen myös suomalaisten design-astioiden ystävä, joten maustehyllyny on hyvä kombinaatio tätä kaikkea. Maustepurkeiksi olen valinnut tiiviskantisia Iittalan Jars-purkkeja. Ne ovat mausteille juuri sopivan kokoisia, tiiviiden kansien vuoksi maut pysyvät hyvinä ja kaikenlisäksi (vai ennen kaikkea...) ne ovat minun silmääni oikein hyvännäköisiä. Värinä maustepurkeissani on harmaa. Kuten kuvasta näkee, muutama purkki pitäisi vielä hankkia, jotta saisin kaikki mausteeni pusseista purkkeihin.


Suola ja grillimauste ovat Ikean sirottimissa, sillä niitä annostellessa en juuri koskaan käytä annosmittaa. Oikeastaan grillimauste on saamassa kenkää maustehyllystäni ja tilalle sirottimeen on tulossa yrttisuolaa. Lisäksi tarvitsisin sirottimen myös jauhelihamausteelle.


Olen vasta viime aikoina alkanut opetella vähän muidenkin mausteiden käyttöä kuin suunnilleen suolan ja mustapippurin. En siis todellakaan ole mikään keittiön ihme, ainakaan vielä. ;) Tarkoitus on kuitenkin jatkaa makumaailmoihin tutustumista ja oppia maustamaan ruokaa vähän paremmin.


Näissä kokoa ja kahta isommissa Jars-purkeissa säilytän muun muassa oreganoa, leivinjauhetta, sokeria, suolaa, steviaa ja liha- yms. liemikuutioita.


Jokaisen purkin kanteen olen teipannut mausteen nimen. Onko kellään jakaa hyviä maustamis-vinkkejä? Itse olen huomannut, että esimerkiksi timjami sopii oikein hyvin sieniruokiin.

1 kommentti:

  1. On kyllä vaikuttava maustehylly, vau!!! Tuohon olis hyvä tähdätä. Harmi vaan, et meidän hylly on liian kapea noille kauniille purkeille, joten vain spesiaalit pääsee niihin :))

    VastaaPoista